V Yuurtě jsme se zjednodušili správu tagů na webu tím, že umožňujeme jejich integraci přes Google Tag Manager (jak nastavit GTM s Yuurtou v článku zde).
To znamená, že kód Google Analytics nevkládáte přímo do webu, ale do Google Tag Manageru, kde spravujete i všechny ostatní tagy.
Zjednodušený postup
Pošlete tento odkaz svému markeťákovi 🙃
Kompletní postup
Jak získat kód Google Analytics
1. Přihlašte se do Google Analytics
Běžte na https://analytics.google.com/ a přihlašte se svým účtem.
2. V Google Analytics vyberte relevantní účet, službu a aplikaci
V pravém horním rohu vedle loga Google Analytics vyberete účet a službu, pro kterou chcete analytiku nastavit
3. Získejte vaše ID měření Google Analytics
V levém dolním rohu klikněte na Administrátor, následně Shromažďování a úprava dat a Datové streamy, kde vyberete již nastavený web. V okně které vám vyskočí pak najdete ID měření ve formátu G-xxxxxxxxxx, které si zkopírujte.
Nastavení Google Analytics v Google Tag Manageru
1. Přihlašte se do Google Tag Manageru
2. Vyberte relevantní kontejner
Kliknutím na relevantní kontejner se dostanete do nastavení GTM, který máte propojený s vaším webem běžícím na Yuurtě.
3. Přidejte značku do kontejneru
V pravém menu klikněte na Značky, následně na tlačítko Nová. V sekci konfigurace značky klikněte na ikonu tužky v pravém horním rohu, následně vyberte Google Analytics, Značka Google, kde do pole ID značky vložíte ID měření z Google Analytics
4. Nastavte typ měření
Pro správné nastavení Cookies souhlasů je ještě potřeba správně nastavit typ měření. Na stejné stránce, kde jste vložili ID měření klikněte na Rozšířená nastavení, následně na Nastavení souhlasu, kde vyberete Požadovat další souhlas ke spuštění značky, do zobrazeného pole pak napište analytics_storage
5. Uložte a pošlete nové nastavení na web
Vraťte se na hlavní stránku Tag Manageru, kde vpravo nahoře klikněte na Odeslat a následně Publikovat. Tím se během několika sekund změny projeví přímo na webu, který běží přes Yuurtu.